Telefon:
0743 032 228
0748 232 029
021 230 3424

RAW-LIFESTYLE

Verdețuri de primăvară: ceapa verde

Ceapa verde, supranumită și Regina legumelor, a fost descoperită prima dată de egipteni, care o foloseau atât în mâncare cât și ca remediu natural. În medicina europeană, ceapa verde a fost considerată timp mulți ani ca fiind secretul unei vieți lungi. Această plantă este un depozit de substanțe esențiale, care conține cantități însemnate de vitamine (A, B, C, E, K), minerale (calciu, potasiu, sulf), clorofilă, antioxidanți și fibre vegetale.

Ce beneficii ne aduce consumul de ceapă verde?

Datorită compoziției sale chimice complexe, ceapa verde are proprietăți terapeutice diferite și mai puternice față de cea matură. Este bogată în vitamina K, esențială pentru sănătatea oaselor și a neuronilor, studiile clinice aratând că este poate preveni apariția bolii Alzheimer. Ceapa verde conține și cantități importante de vitamina C, cu efect antioxidant și rol esențial în menținerea sănătății vaselor de sânge, crescând absorbția fierului și previnind bolile cardiovasculare. Prin conținutul mare de fitochimicale, această plantă asigură absorbție rapidă a vitaminei C în organism, crescând imunitatea.

Mirosul specific al cepei este dat de compușii de sulf, ce acționează ca un detoxifiant puternic și se transformă în alicină, aceeași substanță care se găsește și în usturoi și are efecte antibiotice și antivirale puternice. Consumată des, poate scădea și regla colesterolul, deoarece alicina inhibă enzimele hepatice necesare pentru sinteza de colesterol. Aceeași substanță are și efect antiagregant, adică previne formarea de cheaguri de sânge în artere și stimulează oxidul nitric, un compus vasodilatator care contribuie la scăderea tensiunii arteriale.

Ceapa verde mai conține și quercetină, un antioxidant puternic cu proprietăți antiinflamatorii și antihistaminice, care ajută în boli cronice și alergii și care compensează vătămarea fibrelor musculare și țesuturilor după antrenamentele fizice excesive. Ceapa verde scade glicemia, fiind un aliment puternic hipoglicemic cu proprietăți diuretice și reglatoare endocrine.

Cum consumăm ceapa verde?

Ceapa verde poate fi introdusă în alimentație în supe, salate, sosuri, sucuri și chiar smoothie-uri. Consumată ca atare, trebuie mestecată foarte bine datorită fibrelor alimentare, pentru a ușura digestia. În salate, face pereche bună cu pătrunjel sau leuștean, care o fac mai digerabilă și mai ușor de suportat de către ficat. Sucul de ceapă se obține din tuplini și trebuie consumat proaspăt, într-o doză de 20 – 50 de ml. De asemenea, are efecte minunate în tratarea acneei și a cicatricilor – o cură de 2 săptămâni cu ceapă verde detoxifică masiv organismul.

Sursa foto: Pinterest
 
Sursa foto: Pinterest

ANCA ITI RECOMANDA

Niciun comentariu

Ce parere ai despre acest articol?

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre
Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2017 RawCoco Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco