Telefon:
0743 032 228
0748 232 029
021 230 3424

RAW-LIFESTYLE

Pepene roșu vs. Pepene galben

Pentru că suntem în pragul Campionatului European de Fotbal, vă invităm să strigăm în cor „Hai România! 🇷🇴” și să arbitrați un meci în bucătărie, între două dintre fructele favorite ale sezonului: pepenele roșu și pepenele galben. Amândouă sunt răcoritoare și perfecte pentru vară deoarece conțin puține calorii, o cantitate mare de apă și mulți fitonutrienți benefici organismului.

Citiți în continuare mai multe despre pepenele roșu și cel galben și spuneți-ne care este preferatul vostru!

Pepenele roșu

Este un fruct cu conținut mare de apă (peste 90%), care purifică organismul de toxine și îmbunătățește activitatea rinichilor. Elimină excesul de sare din toate părțile corpului, curăță intestinele și vasele de sânge de depuneri de grăsime, stabilizează pH-ului sângelui și ajută la normalizarea microflorei intestinale.

Conține o cantitate însemnată de vitamina C dar și alte vitamine și minerale (tabelul cu valori nutriționale mai jos). Datorită indicelui glicemic ridicat, nu este recomandat diabeticilor, însă poate fi consumat cu moderație în curele de slăbire.

Pentru a beneficia de proprietățile sale detoxifiante și toți nutrienții, pepenele roșu se consumă pe stomacul gol. De asemenea îl puteți introduce în smoothie-uri și sucuri proaspete sau chiar în salate, în combinație cu verdețuri, legume și fructe, pentru a beneficia de un cocktail de nutrienți din natură!

Valori nutriționale 100g pepene roșu

 

Pepenele galben

Există mai multe tipuri de pepene galben, unul dintre cele mai populare fiind pepenele cantalup, cu miezul dulce și aromat. La fel ca cel roșu, conține o cantitate mare de apă, însă ceva mai multe zaharuri. Pepenele galben este bogat în vitamina A, un antioxidant natural esențial pentru sănătatea ochilor și pielii, dar și beta-caroten, luteină, zea-xantină și crypto-xantină. Acești antioxidanți protejează celulele de radicalii liberi și țin departe cancerul.

De asemenea, conține și o cantitate însemnată de potasiu, un component important al celulelor și fluidelor organismului, care controlează ritmul cardiac și presiunea sangvină. Alimentele bogate în potasiu ne protejează împotriva accidentelor vasculare și a bolilor cardiace coronariene.

Coaja striată a pepenelui galben poate ascunde bacterii și microorganisme, de aceea înainte de consum trebuie spălat bine, sub jet de apă rece. Cu o aromă răcoritoare, se poate consuma ca atare, de la frigider, în smoothie-uri și sucuri, salate de fructe sau chiar deserturi raw vegane.

Valori nutriționale 100g pepene galben

 

Care este preferatul vostru în acest sezon?

Sursa foto: Shutterstock & Pixabay

ANCA ITI RECOMANDA

Niciun comentariu

Ce parere ai despre acest articol?

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre
Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2017 RawCoco Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco