Telefon:
0743 032 228
0748 232 029
021 230 3424

RAW-LIFESTYLE

Cum să te apuci de alergat în 5 pași

Acum că vara este atât de aproape, cu toții ne gândim la cum să arătăm cât mai bine și să fim cât mai sănătoși. Nu este niciodată prea târziu să faci alegerea de a începe un program de sport, cu atât mai mult cu cât vremea ține cu tine: nu e nici prea cald, nici prea frig pentru a face puțină mișcare.

Profită de vremea minunată și apucă-te de alergat, este o alegere perfectă pentru antrenamentul de vară! Alergarea întărește organismul, încurajându-l să producă mai mult sânge, antrenând astfel inima. De asemenea, reduce considerabil nivelul de stres (prin reglarea metabolismului) și te ajută să arzi multe calorii (asta dacă vrei să scapi de câteva kilograme). Dacă nu știi cum și de unde să începi, am pregătit pentru tine un ghid simplu în 5 pași:

1. Începe cu plimbări lungi

Atunci când te hotărăști să te apuci de alergat, trebuie să-ți pregătești organismul, cu atât mai mult dacă nu este obișnuit cu activitatea fizică. În primele zile încearcă să ieși la plimbări lungi, în care să grăbești treptat ritmul de mers și să observi atent ritmul cardiac și cel respirator. Astfel îți vei cunoaște mai bine limitele și te vei familiariza cu mișcarea. Nu te speria dacă faci febră musculară, este primul semn pozitiv că organismul tău răspunde la solicitarea fizică.

2. Hrănește-te și hidratează-te înainte de alergat

Niciodată nu începe să alergi fără a te hrăni și hidrata corespunzător înainte! În ceea ce privește alimentația, este recomandat să mânânci cât mai natural, evitând alimentele procesate, cu cel puțin o oră înainte – pentru ca organismul să aibă timp să asilimeze toți nutrienții. Foarte important este să te hidratezi, atât înainte de alergat, cât și în timpul. Bea o sticlă de apă înainte și ia cu tine o cantitate cât mai mare de lichide. Când simți că ți se usucă gura, încetinește ritmul și ia câteva guri de apă. De asemenea, citește aici mai multe despre importanța alimentația după sport.

cum-sa-te-apuci-de-alergat-2

 

3. Investește în echipament

Atunci când alergi, echipamentul sportiv este foarte important pentru sănătatea și siguranța picioarelor și genunchilor dar și a întregului corp. Echipamentul de bază este format din încălțăminte și îmbrăcăminte adecvată sportului. Du-te la cel mai apropiat magazin de echipamente sportive și, în funcție de bugetul pe care ți-l permiți, investește într-o pereche de încălțăminte și o pereche de ciorapi special creați pentru alergare. Când alegi îmbrăcămintea, acordă atenție materialului – trebuie să permită pielii să respire.

4. Adoptă o atitudine pozitivă

Ca în orice activitate nou începută, motivația este absolut necesară pentru a evitarea abandonarea. În primul rând, gândește un program săptămânal de alergare și ține-te de el. Stabilește și setează constant obiective realiste (ex. Vreau ca într-o lună să reușesc să alerg o tură de Herăstrău în 45 de minute), discută cu familia, prietenii și colegii despre noua ta activitate, citește cât mai multe articole și păreri ale începătorilor și caută grupuri de susținere (forumuri sau grupuri de Facebook). Descarcă pe telefon muzica preferată și ascult-o în căști în timp ce alergi. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le poți face pentru a găsi motivația necesară.

Progresul tehnologic din ultimii ani a dus la apariția „wearables” (tr. ușor de purtat), categorie în care intră brățările de fitness și ceasurile inteligente, dotate cu senzori de mișcare, urmărirea pulsului și de locație. Dacă îți place tehnologia, investește într-un dispozitiv de auto-monitorizare, care îți va furniza informații prețioase despre programul tău de sport. Apoi folosește aceste informații pentru a-ți găsi motivația: observă, compară și stabilește noi obiective în funcție de rezultatele obținute.

5. Descarcă o aplicație dedicată

Dacă vei căuta „running” (tr. alergare) în magazinul de aplicații al telefonului, vei găsi o listă stufoasă. Rolul unei aplicații dedicate este acela de a urmări îndeaproape progresul și de a primi sfaturi utile. Una dintre cele mai populare aplicații de acest gen este RunKeeper, cu o comunitate de peste 45 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Descărcarea este gratuită și dintre funcționalități amintim crearea și salvarea rutelor de alergare, conectarea cu prietenii de pe Facebook (cu posibilitatea de a le trimite provocări) și sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea programului de alergare.

cum-sa-te-apuci-de-alergat-3

 

Sursa foto: Shutterstock

ANCA ITI RECOMANDA

Niciun comentariu

Ce parere ai despre acest articol?

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre
Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2019 RawCoco Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco

Privacy Policy Settings