Telefon:
0743 032 228
0748 232 029
021 230 3424

RAW-LIFESTYLE

Budinca de Chia cu Banane

Ingrediente

  • 1 cana (250 ml) lapte vegetal (de migdale, caju, cocos sau oricare iţi place);
  • 30 grame (2 linguri) seminţe de chia;
  • ½ linguriţă de scorţişoară
  • ½ linguriţă de vanilie
  • 1 linguriţă de îndulcitor la alegere (miere, sirop agave, ştevia) - opţional
  • fructe uscate (stafide, goji, curmale);
  • 1 banana sau fructe de sezon la alegere pentru topping.

Modalitati de Preparare

Cu siguranţa aţi auzit deja de miraculoasele seminţe de chia. In ciuda mărimii lor foarte mici, ele sunt pline de nutrienţi si se afla printre cele mai hrănitoare alimente, folosite de azteci si mayasi ca recolta de baza.

Pe lângă faptul ca ajuta la slăbit prin reducerea poftelor si iţi oferă o senzaţie de saţietate sunt pline de antioxidanţi, reduc tensiunea arteriala si reprezintă cea mai importanta sursa de Omega 3.

  • 30 grame de seminţe de chia adică 2 linguri conţin 137 calorii si nutrienţi ca:
  • Fibre: 11 grame
  • Proteine: 4 grame
  • Lipide: 9 grame (dintre care 5 de omega 3)
  • Calciu: 18% din DZR
  • Mangan: 30% din DZR
  • Magneziu: 30% din DZR
  • Fosfor: 27% din DZR
  • De asemenea mai conţin o cantitate mare de Zinc, Potasiu, Vitaminele B3, B2, B1.
Seminte de Chia

Seminte de Chia

 

Acum ca ştii ce “minuni” fac si conţin aceste bobite mici, e timpul sa afli cum le poţi folosi in dieta zilnica. Având un gust neutru, sunt foarte versatile si uşor de incorporat in aproape orice: de la apa, sucuri, budinci, salate si chiar produse de panificaţie.

Preferata mea e budinca de chia, simpla sau cu fructe, care poate constitui un mic-dejun săţios sau o gustare înainte sau după antrenament.

Combina seminţele de chia cu laptele, amesteca bine pana se distribuie uniform, apoi poţi adăuga condimentele preferate (vanilie, scorţişoara, nucşoara) si fructele uscate pentru îndulcit. Aici, la fel, te poţi juca cu ele, după preferinţă. Daca iţi place mai dulce optează pentru curmale (taie-le bucatele mici), stafide sau smochine, iar daca vrei un plus de energie si antioxidanţi foloseşte goji.

Lasă-le pe toate peste noapte in frigider (sau măcar 1 ora) pentru ca seminţele si fructele sa se hidrateze bine. Înainte de servire, mai amesteca putin (sau adaugă lapte daca budinca e prea solida). Daca o consumi la micul dejun, se potriveşte de minune cu nişte fructe de sezon proaspete, sau chiar congelate si un mix de seminţe daca ai la îndemână.

Budinca de Chia Cu Banane

Budinca de Chia Cu Banane

 

Cel mai simplu mic dejun, nu? Unde mai pui ca e si săţios, hrănitor si sănătos.

Te invit sa încerci de cel putin 3 ori pe săptămâna sa consumi seminţe de chia – in diferite combinaţii pentru a te bucura pe deplin de beneficiile lor si, evident, sa-mi spui cum ti-a iesit reteta 🙂

ANCA ITI RECOMANDA

Un comentariu

Ce parere ai despre acest articol?
  • Denisa in 19 august 2017 la 17:48

    Preferata mea e cu lapte de cocos. E atat de buna ca nici nu mai are nevoie de indulcitor.

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre
Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2019 RawCoco Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco

Privacy Policy Settings