Telefon:
0743 032 228
0748 232 029
021 230 3424

RAW-LIFESTYLE

3 tehnici de respirație pentru relaxarea organismului

Respirația adâncă este cea mai simplă și puternică metodă de autovindecare, cunoscută încă din antichitate. O respirație normală și corectă presupune inspirarea și expirarea aerului de aproximativ 12 ori pe minut și este suficientă pentru a genera cantitatea de energie necesară organismului. Iată 3 tehnici de respirație pe care le poți învăța foarte ușor și care te pot ajuta să depășești situațiile neplăcute cu care te confrunți în fiecare zi.

1. Tehnica respirației egale

Cum se face: În timp ce numeri până la 4, inspiră adânc doar pe nas, lăsând aerul să-ți umple plămânii. Apoi expiră numărând tot până la 4, lăsând tot aerul să iasă. Repetă acest lucru de 10 ori.

tehnicarespiratiei_egale

Acest exercițiu simplu îți calmează sistemul nervos și crește capacitatea de concentrare. Îl poți face oriunde (acasă, pe stradă sau la birou) iar dacă nu reușești să adormi, încearcă acest exercițiu în loc de număratului oilor.

2. Tehnica relaxării progresive

Cum se face: Întinde-te în pat și închide ochii. Încordează și relaxează mușchii corpului, alternând aceste procese câte 3 secunde (începe cu degetele de la picioarele și urcă încet până ajungi la mușchii feței). Concentrează-te pe respirație, menținând-o lentă și adâncă pe tot parcursul exercițiului. Oprește-te 5 secunde și inspiră-expiră adânc pe nas și gură.

tehnica_relaxarii_progresive

Tehnica relaxării progresive se poate face în orice moment al zilei și te ajută să îți relaxezi organismul, atât fizic cât și psihic. Acest exercițiu te poate ajuta și în calmarea stărilor de anxietate.

2. Tehnica respirației complete

Cum se face: Așează-te în poziția lotus și începe prin a expira aerul pe nas. Contractă-ți mușchii abdominali cât de mult poți. Menține abdomenul întărit, mărindu-ți pieptul la maximum. În timp ce inhalezi, ridică-ți umerii pentru a permite aerului să pătrundă mai bine în plămâni. Dă aerul afară încet, relaxându-ți tot corpul, și revino la poziția inițială. Repetă acest exercițiu de cât de multe ori poți.

tehnica_relaxarii_complete

Tehnica relaxării complete este un exercițiu care ne învață să respirăm folosind plămânii la maximum. Pentru a face acest exercițiu ai nevoie de un spațiu fără gălăgie, pentru a te putea concentra la maximum. Rezultatul acestei tehnici va fi o stare completă de relaxare.

Sursa foto: Shutterstock

ANCA ITI RECOMANDA

Niciun comentariu

Ce parere ai despre acest articol?

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre
Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2019 RawCoco Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco

Privacy Policy Settings